Sanna Öhman -

13:31:00 |

PDOL - 18.

Allmänt

Semester och PDOL, kunde inte bli en bättre start. Har festat alla kvällar men däremot var jag aldrig ut fredagen för var så trött så åkte hem och sov och lördagen var jag nog bara ute 30 min innan jag och Sami drog. Har hur som helst vart toppendagar! God mat, roliga fester och bra väder! Sen har ju Robin och Patricia vart här vilket har vart hur kul som helst! Mina bilder får beskriva vad jag gjort.

I söndags då vi vaknade upp och kände oss nog fräscha gick vi och handlade frukost på Coop som vi åt på min balkong. Utöver det blev det chill hos mig fram tills fem då vi var bjuden på middag hos mamma och pappa. Blev även lite tävlingar där som pappa döpte till "Fagerudds VM" som vi körde parvis. Var bland annat golf, boule och blåsrör. Tyvärr vann inte jag och Sami denna gång men vi vann över Celia och Kim och det var ju viktigt! Blev även lite efterrätt på stugan innan vi drog hem, satte på en film och sov!

11:37:00 |

Fredag & lördag.

Allmänt

I fredags jobbade jag ett långpass och det första jag gjorde då jag kom hem från jobbet var att sova i två timmar. Har sovit så lite dom senaste nätterna så har haft lite sömn att ta igen. Tanken var att jag skulle vara med några kompisar senare på kvällen men blev inte riktigt som tänkt så hälsade på mamma och pappa ett tag på stugan istället! Så blev bra ändå!

I lördags jobbade jag extra men fick sluta tidigare så drog hem 11.45. Böt om och fixade mig för att sedan möta upp Elin på Västra Kajen för lite lunch. En mjukglass hann vi också få i oss! Runt tre åkte vi och hämtade Emma som vi skulle skjutsa på fest och efter det drog jag in till stan igen för att hämta en bilnyckel som jag tappade bort för ca två år sedan som en kalixbo hittat i veckan. Det som inte är stulet kommer alltid tillbaka som man brukar säga! På kvällen hade jag blivit bjuden till stugan där mamma och pappa hade en massa främmande som dom skulle bjuda på grillbuffé. Det fanns kyckling, två olika sorters kött, fisk, mm. Var så jävla gott! Då jag ätit färdigt på stugan drog jag vidare för att äntligen få träffa Sanna igen som jag inte träffat sen i januari då hon vart i USA. Så himla himla kul, som jag saknat henne! ♥ Så Sanna, jag, Elin och Matilda hängde på Sannas bastuflotte och surrade på och åt lite godis samtidigt. Mys. Kvällen avslutades hemma hos mig med Sami som sovsällskap.

15:16:25 |

Onsdag & torsdag.

Allmänt

Mysiga och fina dagar! I onsdags mötte jag upp Emir och Rollan på PHB. Vi solade, badade och åt club sandwich. Vi drog runt tre och då åkte jag hem för att byta om för att runt fyra möta upp Sami på Korpen för ett benpass där. Han sa vi skulle köra ett lättare benpass men jag har haft så jävla mycket träningsvärk efter det passet så lätt var det inte. Då vi var klara på gymmet drog vi till Hemlunda för mer sol och bad. Då vi var nöjda där, ca halv åtta, beställde vi sushi som vi sedan åt på stugan. Var så himla fint att sitta där vid vattnet och njuta av utsikten och maten, riktigt harmoniskt. Hann ta några fina bilder på Sami också som ni ser!

I torsdags jobbade jag 6-15 och åkte som vanligt till Hemlunda efter jobbet där jag hängde med Moa, Alfred och Emir. Var inte där så länge dock då jag var tvungen att tvätta och städa på stugan eftersom mamma och pappa skulle komma hem igen efter att ha vart på bilsemester. På kvällen körde jag parwoden på Star och efter det hade jag, Emma, Sara och Matilda tacomys hos Emma. Älskar mina dagar nu för tiden.

12:00:00 |

Måndag & tisdag.

Allmänt

I måndags ringde larmet väldigt tidigt eftersom båda började sju så blev att vi låg och mös ute i "sängen" på altanen ett litet tag innan vi var tvugna åka på jobb. Direkt efter jobbet plockade jag upp Sami för att dra till stranden på Hemlunda tillsammans med han och Sara. Var sjukt varmt och härligt, så blev även lite bad. Tror vi drog vid sju någon gång så då åkte vi direkt och handlade så vi skulle kunna grilla på stugan igen. Blev en glass till efterrätt! Blev även övernattning denna gång och morgonen efter då larmet ringde blev det att vi gjorde en smoothie och fixade lite bröd som vi åt nere vid vattnet. Efter jobbet blev det träning  och på kvällen blev det filmmys hos Emma och Peter tillsammans med dom två och Simon!

11:38:06 |

Lördag & söndag.

Allmänt

I lördags på kvällen var jag med Sami. Vi möttes upp för att ta en promenad tillsammans till Kiosken, pizza & vin för att köpa pizzor där som vi sedan tog med oss till vattnet för att sätta oss på en filt och äta + dricka vin till. Då vi var mätta och belåtna gick vi till skybaren på Kust för en drink. Var sjukt härligt! Vi hann även med att köpa godis på coop innan vi gick hem till mig och spenderade resten av kvällen där.

På söndagen började vi dagen med en prommis till coop för att köpa frukost. Blev en smoothie, mackor och äggröra! Då vi ätit klart böt vi om och drog till Korpen för ett gympass. Har ju tränat så himla lite på så lång tid så det kändes. :-) Tanken var att vi efter det skulle till PHB för att ligga på stranden hela dagen men blev ju så dåligt väder så det blev inte. Däremot sprack det upp mot kvällen och i samband med det fick jag ett meddelande av mamma och pappa att dom skulle åka bort i några dagar så då bestämde jag och Sami oss för att åka till stugan och grilla. Blev så sjukt jävla gott. Till efterrätt åt vi jordgubbar, grädde och glass som vi låg i "sängen" ute på altan och åt. Slutade med övernattning på stugan för oss båda.

12:00:00 |

Fredag.

Allmänt

Mysigaste fredgen ever. Direkt efter jobbet tog jag min väska jag packat för att åka på sleepover på Idas stuga. Jag, Ida, Sara, Sanna och Vilma käkade tacos vid vattnet, hur fint?  Efter maten kom även Ed och Viktor och då bjöds det på tårta och godis! Vi bestämde oss efter ett tag för att åka ut till en ö, så vissa tog en båt som fanns där medan jag, Sara och Ed åkte vattenskoter dit, var så jävla roligt, skrattade ungefär hela tiden. Så som ni hör var det verkligen en helt underbar kväll, och att jag fick spendera den med så fina och roliga människor! Kvällen slutade då med att vi sov över och jag och Sara delade säng. Älskar bilderna på då jag, Sara och Ida ligger i sängen! Kommer vara hemskt då dom slutar på ICA i augusti och flyttar, kommer sakna sönder dom!

21:35:00 |

Onsdag & torsdag.

Allmänt

Förra onsdagen var en ledig dag och då det var så bra väder så då bestämde jag och Lulle oss för att dra till stranden på Hemlunda. Första stranddagen för min del, blev även ett första dopp för i år, hur härligt? Vi låg där tills två då jag skjutsade hem Linnea för att sedan åka till PHB där mamma, pappa, Celia och Kim var. Vi käkade lunch på spafyren och solade sedan ett tag innan vi badade. På kvällen mötte jag upp Sami som hade fixat middag åt oss som vi åt vid hamnen. Var så sjukt härligt, blev även att jag låg och solade där ett tag och då var klockan sju typ! Magi!

I torsdags jobbde jag men slutade tre så direkt efter jobbet åkte jag och Sara till Hemlunda för sol och bad igen. Hon hade även köpt med sig munkar och vindruvor som vi mumsade på. Senare på kvällen gjorde jag även mitt första träningspass på tre veckor. Fick dessutom inviga mina nya crossfitskor! Gick verkligen över förväntan på passet måste jag säga! På kvällen mötte jag upp Emma, Rollan, Emir, Marcus och Isak i hamnen där vi satt och surrade vid vattnet. Tog tyvärr ingen bild. Kvällen avslutades på Max för lite käk!

08:03:00 |

Måndag & tisdag.

Allmänt

Vilka dagar vi har haft! Så underbart väder! Efter jobbet i måndags blev det att åka hem och vila en lång stund innan jag klippte Saras hår en snabbis. Hon ville ba klippa bort det nötta i längderna snabbt så gick väldigt fort. Efter det mötte jag upp Emma och drog till hamnen för att mysa på där! Blev dock inte långvarigt då en jävla mås började attackera och jag är ju livrädd för fåglar så då förflyttade vi oss till Tages bro och satt där tillsammans med Matilda och Olivia! Men så fort dom drog ja då jävlar började tre måsar cirkulera runt oss och flyga nära så även på det stället blev vi bortskrämda från där vi satt! Men utöver det hade vi en väldigt fin stund i kvällssolen.

Igår efter jobbet då jag hunnit ta mig en dusch så plockade Sami upp mig för att åka till Pite Havsbad. Vi köpte glass som vi njöt av på en filt på stranden, hur härligt? Efter det drog vi till mig för att titta på fotbollen och äta kladdkaka! Toppendagar.

16:48:06 |

Weekend.

Allmänt

Toppenhelger på toppenhelger. I fredags efter jobbet mötte jag upp Amanda, Agnes och Hanna som satt på takterassen och drack bubbel. Vi mös på och surrade där ett tag innan vi drog vidare till skybaren på Kust för lite drinkar utomhus samtidigt som vi njöt av den fina utsikten.

I lördags var jag ledig så tog mig en promenad i värmen innan jag drog till stugan och tittade på fotboll där tillsammans med mamma och pappa, och som alla vet förlorade ju tyvärr Sverige. Runt halv åtta mötte jag upp Sami på coop för att köpa ingredienserna till hemmagjord pasta med ratatouille och kyckling, + en kladdkaka och lite godis. Hemma hos mig lagade vi (Sami) mat och drack vin. Blev så jävla jävla gott, tur Sami är bäst på att laga mat, blir alltid super.

Vi började söndagen med en promenad till Coop för att köpa frukost som vi åt på min balkong i solen. Efter det gick vi till hamnen för att spendera större delen av dagen där. Jättehärligt! På kvällen åkte vi till stugan där mamma, pappa, Celia och Kim var för att bli bjuden på middag där. Vi satt nere på trädäcket och var verkligen hur härligt som helst. En god glasstårta hade mamma också gjort! Så riktigt god mat, bra väder och toppensällskap. Kan inte bli mycket bättre! På kvällen hann jag även med att träffa Rollan en snabbis. Älskar helger som dessa. ♥

23:27:35 |

Naglarna.

New nails. Sommar och Sverige! ♥

11:47:35 |

VM-tältet.

Allmänt

Onsdagen då Sverige mötte Mexico var vi ett gäng som bokat bord i VM-tältet för att titta på matchen. Man var ju ganska så säker att Sverige skulle förlora men jävlar så magisk stämning det var då dom gick och vann hela matchen och tog sig vidare från gruppspelet. Var riktigt kul faktiskt! Ska eventuellt dit idag också men har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra, men matchen ska jag se oavsett vart det blir.

11:39:00 |

Elin 20 år.

Allmänt

Förra lördagen firade vi att finaste Elin fyllt 20 år! Vi var ett härligt gäng hemma hos henne som satt ute på altanen i supervädret och hade det underbart! Det bjöds på bubbel, jättegod mat och en amazing tårta. Var helt magiskt där vi satt och man kunde se ut övet vattnet, så himla fint. Sen spelade vi drickkubb (kommer ej ihåg namnet) och gjorde lite annat! Kvällen avslutades till sist på Statt. En toppenkväll med dom bästa människorna! ♥