Sanna Öhman -

23:02:50 |

Onsdag.

Allmänt

I måndags var det dags att köra igång med gymmandet igen. Löpning 5km och rygg/biceps. Har gått upp en massa kilon under resan, och normalt när jag springer är det mina ben som känns tunga och som det är jobbigt i medan andningen går bra. Så vet inte varför i hela friden jag trodde att jag skulle klara av samma tempo som jag gjorde innan resan, då jag tog mitt PB. Klarade av 2,5km sen fick jag hoppa av, var DÖD! Lite skillnad innan och efter resan, men åt man efterrätt till både frukost, lunch och middag i två veckor så 😜

På kvällen åkte jag förbi Emma och Peter en snabbis då det var så längesen vi träffades då jag vart utomlands!

Har blivit helt beroende av smoothie bowlen jag åt i söndags. Vill äta den mest hela tiden, så jävla god! Jobbade till 18 igår, körde ett benpass och sen åkte jag hem och åt denna i sängen framför Modern Family!

Idag åt jag gröt till frukost med jordnötssmör, banan, kanel, kokos och mandelmjölk, det var gott! Vill börja med att riva äpple och stoppa i när jag kokar gröten, kommer ihåg att mamma brukade göra en sån gröt och den var riktigt god!

Efter frukosten åkte jag på mattelektion. Var där till halv tolv så då åkte jag hem och började tvätta och sen åt jag lunch. Facetimeade även med mamma. Betalade lite räkningar och sen klippte jag farmor. Efter det hade jag tid på UMO och sen handlade jag på Kvantum. Lagade två olika matlådor då jag kom hem - köttbullar och potatis och en med ris, kyckling, buljong, creme fraiche och soltorkade tomater, har inte smakat den än så hoppas den blev god!

Blev en massa disk som jag diskade bort och sen åkte jag till gymmet. Som alltid bastade jag efter, riktigt skönt. Nu ligger jag i soffan framför Modern Family och har nyss ätit middag då jag inte hann med det tidigare. Snart är det läggdags!

20:25:32 |

Pinchos.

Allmänt

I lördags då jag kom hem blev det full fart med dusch och fix då Sara fyllde år och vi var ett gäng som skulle käka på Pinchos. Var så roligt att få träffa Ida också då vi inte träffats sen den gången jag var i Umeå! Vi åt gott och blev en drink för mig. Efter maten gick vi till Vilma där det blev fest. Jag var dock nykter (bortsett från drinken på Pinchos) för var ganska sliten från flygresan. Åkte vid tio och hämtade Sami så åkte vi till mig, tittade ett avsnitt GoT och sen blev det läggdags.

Söndagen sov vi till halv elva, vi vaknade av Samis larm. Det märks att man vart utomlands, annars vaknar jag ju alltid åtta som senast. Jag skjutsade Sami till jobbet, åkte och handlade, gjorde en helt fantastisk smoothiebowl som jag åt framför tv:en innan jag satte igång och tvättade! Vid halv sex hämtade jag upp Sami utanför Korpen åkte vi till mig och gjorde stuvade makaroner och köttbullar. Var helt fantastiskt gott! Efter det blev det en massa snacks framför GoT. Skjutsade hem Sami vid halv tio men själv gick jag inte och la mig förens 00.30, och kändes som jag aldrig skulle somna!! Gjorde det tillslut, och vaknade upp tidigt som fan av att biljäveln på parkeringen som larmet gått på exakt hela jävla vintern varje natt tjöt för fullt. Ska det vara så svårt - lämna in bilen får dom fixa det, ha bilen upplåst på natten, eller vara utan kupévärmare. Du bor i ett jävla lägenhetsområde, och ännu värre då personen inte vaknar av det själv så det låter till och från i en - två timmar. Får DAMP som ni märker!!! Inte ok.

14:37:00 |

Sista dagen och hemresa.

Allmänt

Lite blandade bilder från olika dagar som jag inte lagt upp tidigare!

Näst sista dagen spenderades på stranden här på resorten. Vi hade egentligen tänkt göra en utflykt till ett ställe där man kan snorkla med sjukt stora havssköldpaddor och efter det simma i en cenote (undervattensgrotta) men det blåste för mycket så det var så stora vågor så trippen ställdes in. Sjukt tråkigt då jag verkligen hade velat göra det, samtidigt som det var skönt att bara slappa och ta det lugnt i solen dagen innan hemgång.

På eftermiddagen blev det en snabb regnskur, så då störtregnet kom sprang jag, Sami, hans mamma och Josef ner i vattnet. Vi var i princip själva på hela stranden då alla andra sprang in under tak. Var hur härligt som helst. Och som jag skrivit tidigare är Samis lillebror extremt rolig. Så då vi alla badade i spöregnet ställde han sig upp, tog i från tårna och stod och ylade i en minut. Vi höll på att dö av skratt, han bara stod där och ylade hur länge som helst! Önskar jag fick det på film 😂

Dagen vi skulle åka hem gick bussen från hotellet klockan tolv på dagen. Så vi såg till att vakna i tid och gå och äta frukost. Väl där hade dom dukat vårat bord jättefint med en massa rosblad på bordet! Kommer sakna frukosten som fan, den var riktigt, riktigt bra! Efter maten hann vi med två timmar på stranden. Ville verkligen inte åka, två veckor är alldeles för lite, minst en vecka till önskade vi alla att vi hade kvar!

Flygresan hem gick två timmar snabbare än på vägen dit, och både jag och Sami lyckades sova i fem timmar i sträck vilket var extremt skönt. Tiden gick väldigt fort! 14.30 var jag hos mamma och pappa och hämtade min bil igår. Åkte förbi farfar och farmor en sväng där till min lycka Diesel också var. Tror jag var hemma i min lägenhet vid 15.30!

Har haft en sjukt bra resa tillsammans med delar av Samis familj, och så roligt att få åka på min första resa med Sami! Önskar bara att vi hade hunnit med lite fler utflykter/restauranger. Värme, sol och bad är fan vad jag lever för. Var inte nånstans i närheten av att vela åka hem, tiden gick alldeles för fort!

00:50:05 |

Dom senaste dagarna.

Allmänt

Lite bilder från en morgon för någon dag sedan. Här ser ni även någon bild på buffén. Finns två ”korridorer” med mat, på en bild ser ni ena, sen mellan ”korridorerna” är det också en massa mat, är sjuuukt mycket man kan välja mellan.

För någon dag sedan var jag och Sami med på yoga ute på bryggan. Det var otroligt jobbigt då man är stelaste människan på jorden, var till och med stelare än Sami, måste bli bättre på att träna rörlighet. Annars var det riktigt härligt att sitta där i solen omringad av vatten! Blev en massa sol och bad som vanligt efter det. Det blir väldigt varmt på dagen så då det var som varmast gick jag och Sami till några gungor som är i närheten för att svalka oss lite.

Efterrätterna och frukterna här får jag aldrig nog av. Äter chokladmousse i princip varje dag och dom som känner mig vet att jag älskar chokladmousse! Frukterna här är så goda så vet inte vart jag ska ta vägen!

Älskling ♥

Jag och Sami tog en promenad en eftermiddag och stötte på näsbjörnarna igen!

Igår hade vi bokat bord på en italiensk restaurang här på resorten. Förrätten och efterrätten var super. Tog pizza till varmrätt som var sådär.

Efter maten åkte alla till rummet igen förutom jag och Sami som tog en promenad förbi alla poolerna vid lobbyn och ner till stranden. Vi satte oss på en solstol där jag låg i Samis famn där vi stannade länge. Var så fint att se ut över det månbelysta havet. Var en massa stjärnor på himlen och var så himla härligt att höra vågorna. Var riktigt romantiskt att sitta där sent på kvällen i sommarkläder utan att frysa till den utsikten tillsammans med Sami! Vill aldrig åka hem!!

16:08:49 |

Xel-Ha.

Allmänt

I måndags var vädret mycket bättre än förväntat så då åkte vi till parken/vattenlandet Xel-Ha. Det var huuur stort som helst. Vi var där i 7/8 timmar och ändå var det en hel del vi inte hann med. Det var riktigt, riktigt bra!

Det var otroligt vackra miljöer på detta ställe. Vi började med att gå till en plats där det skulle finnas sjökor och vi lyckades se två stycken, dom var riktigt stora! Efter det gick vi till en plats där man kunde låna cyklar så cyklade vi i djungeln tills vi kom till början av en flod, var riktigt härligt!

I början av floden fick man välja om man ville snorkla längst den eller flyta på en ring. Jag valde ringen och resterande snorklingen. Var så himla fint i början av floden då man började flyta för såg ut som på sista bilden (som jag tagit från Google bara så ni skulle få en bild på hur det såg ut) där man kunde ta tag i trädgrenarna runt om en för att ta sig framåt, önskar jag hade haft min gopro. Efter ett tag kom man ut i det öppna där solen lyste på en, extremt härligt. Detta tog ca 40 min/en timme så efter det blev det lunch och efterrätt.

Efter det gick vi parken runt med en massa stopp längst vägen. Vi gick bland annat in på en stor båt där man kunde gå ner en våning som då blev under vattenytan och på den våningen bestod väggarna av fönster så man såg alla fiskar som var utanför. Efter det skulle vi korsa vattnet och det gjorde man via en ”floating bridge” som var väldigt svår att gå på då det var vid där havet började så var en del vågor. Vi gick förbi ”Mayan Caves” som vi hade tänkt gå förbi igen på slutet och göra men som vi inte hann. Man kunde simma in i undervattensgråttor, på en av mina bilder har jag tagit kort på några som simmar där nere. Däremot stannade vi på ett annat ställe där man kunde svinga sig med rep ner i vattnet och sen simma in lite grann i en grotta, men den var jättekort. Var superkul att svinga sig med repet, och var fett härligt att det inte var saltvatten här!

Längst floden kunde man stanna på flera ställen och hoppa från små klippor. Vi stannade vid en som var ca åtta meter, var fett nervös men hoppade Sami var ju jag tvungen. Kittlade en massa i magen men var kul som fan!

Blev en till mat/glasspaus och sen chillade vi i hängmattor.

Efter det blev det lite aktiviteter i vattnet. Zip lining, hinderbana och lite annat smått och gott.

Vi avslutade dagen med lite snorkling. Sista bilden är en 40m hög rutchkana (vet inte om jag stavat rätt och har inte tid att googla) som vi hade tänkt åka men tiden fanns inte. Var även en massa andra saker man kunde göra men som man var tvungen betala för som vi ville göra men som sagt, tiden tog slut. Var hur som helst en riktigt bra park,
rekomenderar den till er som bor i Tulum/Akumal/Playa del Carmen!

12:39:41 |

Sol och värme.

Allmänt

Vi har haft kanonväder i två dagar. Båda dagarna har givetvis spenderats på stranden. Annars har ingenting speciellt hänt, dagarna ser väldigt lika ut, men inte är jag missnöjd för det, trivs otroligt bra här borta, önskar vi skulle vara här tre veckor istället för två.

På vägen hem stötte vi på en massa söta näsbjörnar (råkade skriva tvättbjörnar i ett tidigare inlägg), sjukt gulliga!

Då vi var nyduschade öppnade vi en flaska vin vi köpt som vi drack på balkongen. Då vi var i Playa del Carmen köpte Sami en cigarr som han tände, men blev bara nått enstaka bloss för han och jag avstod! Ingen av oss röker ju annars så var inte riktigt våran grej! På kvällen efter middagen spelade jag och Sami Monopol tillsammans med Josef och deras mamma. Var fett roligt förutom att Sami fuskade hela tiden enligt mig (men inte någon annan) så slutade med att jag aldrig vill spela med Sami igen, får bli andra spel i framtiden 😜

Älskar frukostarna här borta, längtar efter det varje kväll och morgon fram tills jag får äta det. Är dock fett less lunchen/middagen på buffén, men vi har bokat in två restauranger framöver så det blir nice.

Dom har ett ställe på stranden där det finns en massa gungor så idag när det var extremt varmt gick jag dit och satte mig på en gunga i skuggan. Var hur härligt som helst. Har bränt mig en del idag också så var toppen att kunna gå dit.

Vädret visar att det ska regna varje dag fram tills vi åker, ber till gudarna att det ändras. Alla i Samis familj brände sig första dagen vi kom hit och ingens hy har riktigt återhämtat sig sen dess. Så på grund av det har vi skjutit upp exakt alla utflykter vi planerat till denna vecka, men alla utflykter är beroende av att det ska vara bra väder. Hoppas verkligen det ändras, vi har det bra här på resorten men är ju en människa som vill åka iväg och göra saker på semestern och inte bara vara ”fast” här även fast det också är väldigt skönt. Är egentligen fyra/fem utflykter som är heldagar som vi hade tänkt göra från början, men är bara fyra heldagar kvar. Så snääääälla var bra väder resterande dagar!

12:57:14 |

Stranden.

Allmänt

Jag började torsdagen med en löptur som vanligt. Sen blev det frukost och strandhäng. Vattnet var otroligt fint efter två lite halvdåliga dagar med regn. Var alla hjärtans dag så dom kom och satte upp jättestora bokstäver på stranden där det stod ”LOVE” och ett hjärta på det! Så blev lite bilder framför texten!

Dom är extremt duktiga på att hålla i aktiviteter här på hotellet! Varje morgon har dom yoga ute på en brygga här på stranden som jag och Sami tänkt vara med på någon dag, men vi har vart så brända, och sen efter det är det vatten aerobics som är riktigt populärt! Då det var alla hjärtans dag fick dom alla som var med att ställa sig och forma ett hjärta i vattnet efter passet var klart, lite svårt att se det på min bild dock 😜

Dom går verkligen all in på hotellet då dom har ett tema. Hela buffén var smyckad i alla hjärtans dag tema, vet inte hur många meloner dom gjort olika mönster i som på sista bilden, sjukt duktiga. Och detta är endast en pyttedel av allt som fanns. Var även en som var klädd som Amor som gick runt med pilbåge och låtsassköt folk hela dagen, både här och på stranden tidigare.

Kolla eftersättsborden, dom är riktigt sjuka! Finns oändligt med saker! Chokladfontänen där man kan doppa jordgubbar är inte dum om man säger så. Alltid svårt att välja ut saker då man oftast vill prova det mesta.

Efter middagen gick jag och Sami ut och lyssnade på livemusik, var hur härligt som helst. Var supermånga som dansade framför scenen, till och med jag och Sami gungade fram och tillbaka och dansade lite till den lugna musiken för det var så fint! Efter det gick vi till teatern där dom skulle ha cirkus. Men innan det fick barn gå upp och dansa på scenen så Josef gick upp och gjorde lite moves. Han flossade, gjorde loserdansen och BFF-dansen som han kallade danserna för. Var så jääävla roligt, jag, Sami och Samis mamma höll på att dö av skratt, han är så jävla gullig och rolig den pojken! Efter det började cirkusen och den var faktiskt över mina förväntningar, dom var riktigt duktiga alla!

Igår var det också kanonväder så hela dagen spenderades på stranden. På morgonen när jag sprang min lilla runda vart det så himla fin utsikt på stranden, solen hade hunnit gå upp litegrann, men var hur fina färger som helst på himlen. Underbart! Ville ta bild men hade lämnat telefonen på rummet!

Igår hade dom grillbuffé på stranden - dom grillade kött, kyckling, potatis, grillspett osv. Såg hur gott och härligt ut som helst så vi hade tänkt äta där, men var så lång kö och det var extremt varmt ute så vi kände att vi alla behövde en liten paus från värmen så vi gick in och åt!

På kvällen gick jag och Sami ut till poolerna för att ta ett vinglas och lyssna på livemusik. Riktigt mysigt! Efter det gick vi och kollade på en del av showen 70-och 80-talshits. Både jag och Sami var väldigt trötta så blev att vi åkte hem tidigare! Dom har shower varje kväll, dom flesta har vart ok men den enda som har vart WOW var den med Michael Jackson, den var SJUK!

13:05:00 |

Molniga dagar.

Allmänt

I förrgår började jag och Sami dagen med en löptur på stranden blandat med lite burpees. Efter det duschade vi av oss och mötte upp resterande på frukosten.

Det skulle vara dåligt väder idag så här på resorten har dom ett shoppingcenter som heter Hacienda som vi hade tänkt åka till. Väl där upptäckte vi att köpcenter var väl att ta i... var mer sånna här tält med krimskrams som ställs upp under pdol fast att det var i små ”minibutiker” istället, men var bara skitsaker. Så vi åkte tillbaka där vi blev avsläppta på lobbyn i Tulum så blev att vi utforskade den delen av resorten. På väg tillbaka till lobbyn i Akumal där vi bor gick vi längst stranden, och vi har verkligen prickat in att bo på rätt ställe! Stranden och poolområdet var helt klart finast där! Blev lunch på buffén innan lite sol och bad då vädret blev bättre. Var dock kortvarigt för efter en timme började det regna igen!

Kvällen bestod av middag och en Las Vegas show. Dansarna var riktigt duktiga men var ingenting speciellt utöver det, så vi såg bara halva showen innan vi gjorde en tidig kväll.

Igår började jag med att springa ensam på stranden innan det blev frukost med dom andra. Var dåligt väder igår med så vi bestämde oss för att åka till Playa del Carmen där dom skulle ha bättre shopping vilket dom hade. Var många småbutiker längst gatorna med mycket skitsaker, men här och där hade dom en massa bra shopping + en galleria. Blev en paus på ett supermysigt café där dom verkade ha hur mycket gott som helst! Var bara en kaffepaus + våfflor till Josef så beställde ingenting, men verkade magiskt!

Innan vi åkte hem blev det glasspaus på Aldo’s. Jag och Sami delade på världens glassbomb som var så sjuuuuukt god!! Den åts upp extremt snabbt kan jag lova. Glassen var helt fantastisk!

Vi åt middag på buffén som vanligt innan jag och Sami gick vidare till den mysiga baren vi vart på tidigare. Vi drack vin och lyssnade på skön livemusik. Var ett jättegulligt äldre par som ställde sig upp och dansade ibland, hur fint? Så ett lugnt och skönt avslut på gårdagen!

12:30:53 |

Sol och show.

Allmänt

Såhär såg det ut på våran balkong för två dagar sen då solen gick upp, superfint!

Vi har all inclusive och buffén där vi ätit alla måltider på än så länge är så jäääävla stor. Nu har man äntligen börjat hitta lite och fått några favoriter!

Är verkligen superfint här! Än så länge har vi bara hängt på stranden nedanför hotellet, men vi har planerat några utflykter så det ska bli väldigt kul! I förrgår bjöd dom upp på mexikansk mat och dans i ett sorts öppet tält med sittplatser vid poolen. Dom spelade däremot väldigt hög musik så som ni ser på sista bilden var Josef lite missnöjd 😂

På eftermiddag skulle vi träna jag, Sami och hans pappa. På vägen till gymmet såg vi vad som såg ut att vara tvättbjörnar, ca 10 st! Dom var fett söta men hann bli jätterädd för Samis pappa höll i en påse och var inte så att vi prasslade med den eller så utan vi gick bara förbi som vanligt och först var vi en bit ifrån men då dom fick syn på påsen jävlar vad dom sprang mot Samis pappa, visste inte om dom skulle attackera eller vad som hände men visade sig att dom trodde det var mat där i så allt dom ville var att Halim skulle mata dom!

Vilken söt bild på mig och Sami, men var den enda som fanns! I förrgår på kvällen skulle dom bjuda upp på show inne i teatern där temat var ”Michael Jackson” och den var så sjukt bra, mycket bättre än vad vi trodde! Han som då låtsades vara Michael var extreeemt duktig, han har lagt ner mycket timmar på det här! Alltifrån hur han dansade, hur han rörde sig med varje del av kroppen, till och med varje liten rörelse i fingrarna, allt var on point. Sen hade dom sminkat han och fixat håret så det var hur likt som helst. Vi sa att det var som att Michael Jackson hade rest sig ur graven för en sista spelning. Det var riktigt riktigt bra, och bakgrundsdansarna var också helt fantastiska!

Igår vaknade jag och Sami ganska tidigt så vi började dagen med en springtur på stranden. Var sjukt jobbigt samtidigt som det var väldigt härligt! Efter det gick vi till rummet, sköljde av oss, böt om och sen mötte vi upp dom andra för att gå och äta frukost. Efter det blev det strandhäng med lite paus för lunch och Uno.

Underbara dagar! Då klockan var fem drog jag och Sami till gymmet för ett snabbt pass!

Igår eftermiddag gick jag och Sami till lobbyn lite tidigare än dom andra för att hinna med att ta en drink. Vi hittade en jättemysig bar där dom spelade skön musik, var en väldigt avslappnad miljö så var riktigt mysigt.

Dom två första bilderna var lite detaljer inne från buffén. Än så länge har vi bara ätit där, vi har tänkt boka in en massa restauranger här på resorten men allt har vart så fullbokat så har inte blivit ännu! Utöver att dom har extremt många olika maträtter så har dom även hur många olika efterrätter som helst, och igår hade dom chokladmousse så blev överlycklig, mina vänner vet hur mycket jag älskar chokladmousse. Går verkligen lös på maten här borta, äter en massa efterrätter/glass varje måltid. Samis familj har nu insett hur mycket jag äskar fika, vilket är mycket. Har hunnit bli kallad för både fika- och soldyrkare vilket stämmer till 100%!

Efter middagen gick vi och kollade på en trolleri show inne i teatern! Vi såg hela men måste få säga att den var riktigt dålig! MJ showen dagen innan var mycket bättre, vi funderar till och med på att titta på den igen på söndag!

13:45:14 |

Mexiko!

Allmänt

Vilken första härlig dag! Titta så magiskt vi har det. Dag ett började med toppenväder så hela dagen spenderades på stranden varvat med promenader, lite poolhäng, mat- och drinkpauser. Vattnet var helt fantastiskt fint! Vad man saknat detta! På morgonen vaknade jag och Sami lite tidigare än alla andra så vi gick till stranden och tittade på soluppgången.

På kvällen duschade vi och fixade oss inför middagen, och efter det skulle jag och Sami gå och titta på en teatershow men den var så hemskt dålig så vi gick efter fyra minuter. Musiken skar i öronen! Blev en rätt tidig kväll då man fortfarande är van svensk tid! Nu hoppas vi vädret håller i sig så varje dag blir såhär bra!

13:41:00 |

¡Vamos!

Allmänt

MEXIKO! Äntligen är vi här! Torsdagkväll bar det av till Mexiko tillsammans med Sami, hans föräldrar och hans lillebror! Blev att vi käkade pizza på Arlanda och sen övernattade vi där. Fredagsmorgon hoppade vi på planet som tog oss till Akumal i Mexiko! Vi var framme ca 18 mexikansk tid men blev lite strul med rummen då det luktade mögel så vi ska se senare idag om det får att gå bättre. Utöver rummet är resorten jättefin, så det är enda nackdelen. Efter lite bytande av rum till ett som luktade lite mindre äckligt så blev det middag på buffén. Blev en rätt tidig kväll då vi alla var väldigt slitna. Men nu är vi här!

09:22:51 |

Packning och naglar!

Nails

Igår åt jag denna goda frukost - overnight oats! Moa åt det då vi var på Mahalo i Stockholm och det var så himla gott! Så försökte efterlikna den! Kryddade med kanel och kardemumma, hade även i lite kokos och honung! Toppade sedan allt med äpple, mer kokos, frusna hallon/blåbär och jordnötssmör. Det blev riktigt gott! Hade fullt upp hela dagen igår så blev en bra start på dagen!

Någonting roligt jag kan berätta (roligt för mig, inte för er) är att jag i måndags lyckades göra nytt PB i tid då jag sprang 5km, lyckades springa sträckan på 24 min och 50 sek! Tidigare är 26 min det snabbaste jag sprungit, så det var riktigt roligt att jag får resultat på det jag gör!

(null)

Igår efter frukosten var jag på mattelektion och direkt efter det gjorde jag mina naglar. Blev huuur nöjd som helst, ville ha lite mer neutrala inför Mexiko och inte nån galen färg som jag haft ibland, så blev toppen! Efter det gjorde jag lite ärenden på stan och sen åkte jag hem och packade för fullt samtidigt som jag tvättade! Mellan tvättarna som skulle ta längst tid åkte jag iväg och körde ett pass på gymmet. Kom hem, fixade med tvätt och sen åkte jag till farfar och farmor där familjen var bjuden på palt! Det var helt fantastiskt gott, har vart så sugen på det, så perfekt med lite svensk mat innan resan! Farmors palt är bäst!

Åkte sedan hem och då kom Emma till mig. Var dock lite otrevlig då jag hade så mycket att göra, men det visste hon redan men vi vill ses ändå även om jag skulle ha fullt upp med annat! Jag renbäddade, dammtorkade, dammsög och skurade. Vill att allt ska va nystädat och härligt då jag kommer hem! Tror Emma var hos mig till ca halv elva, så trots allt jag höll på med var det kul att få rå om henne en stund! Så det var min onsdag - fullt ös medvetslös!

12:47:00 |

Mammas brunch.

Allmänt

Kolla vad mamma fixat!!! I söndags skulle mamma bjuda familjen och Kim (Sami jobbade) på brunch och jisses så gott det var. Jag kom lite tidigare och hjälpte till och gud så bra allt blev! Här får ni en låååång lista på allt ifall ni undrar vad något är:

• En sorts acaibowl fast med blåbär och banan istället för acaibären som vi toppade med hemmagjort jordnötssmör, kokos, jordgubbar, vildhallon och hemgjord chokladgranola • overnight oats som innehöll bland annat kanel, kardemumma, kokos och äpple som vi toppade med jordnötssmör, blåbär, banan och hallon • chokladvåfflor med nice cream och jordnötssmör (googla om ni vill veta vad det är) • stekt bröd med spenat, ägg och citronmajonäs  • bruschetta med en röra till gjord på avokado, tomat, olivolja, basilika och mozzarella och till den en röra med chèvreost och philadelphiaost om man ville • smördegspizzor med philadelphiaost, chèvre och karamelliserad lök • raw snickersbollar som mamma gjort • knaperstekt bacon • crumpets med smör • philadelphiaost, chèvre, en sorts tjockare balsamico och jordgubbar på smörstekt bröd • en stoooor charkbricka  • och till allt detta en toppen ananassmoothie!

Tror det var allt, orkade knappt äta något mer på hela dagen! Sami åt pizza på kvällen men jag var tvungen hoppa över pizzan för var inte redo att äta på långa vägar!

I lördags började jag dagen med att åka till mamma och pappa för att träffa mami som jag inte träffat på länge, vi planerade lite inför brunchen som jag precis skrivit om. Vid tre mötte jag upp Sami på Korpen körde vi ett pull-pass (jag hoppas ni förstår att det ska uttalas på engelska annars blir det superkonstigt), och efter det åkte vi till mig där vi drack vin, åt stuvade makaroner och köttbullar, tittade på ett avsnitt samtidigt som vi åt glass och choklad, så en favorit i repris på förra lördagen!

Söndagen började vi med ett avsnitt GoT samtidigt som Sami åt frukost. Jag skippade frukost då jag ville kunna proppa i mig mat på brunchen! Åkte till föräldrarna vid halv ett och där vet ni ju vad som hände. På kvällen var jag med Sami igen och han åt då pizza medan jag var tvungen vänta med att äta. Vi tittade på några avsnitt och tillslut kunde jag äntligen börja äta lite godis! Vilken bra matdag - brunch och godis 😜

09:37:02 |

Tacos.

Allmänt

Igår efter jobbet skyndade jag mig till gymmet där det blev ett benpass! Brukar ju alltid basta då jag duschar där så hade startat bastun innan passet och då det väl var dags hörde jag röster därifrån så visade det sig att Matilda och Elin också hade gymmat fast i boxen och hade samma bastuplaner som mig, så var härligt med lite sällskap!

Efter det åkte vi alla tre till Emma där vi skulle käka tacos tillsammans och där var även Olivia och Sanna! Har inte ätit tacos på länge så det var sjukt jävla gott, åt hur mycket som helst! Var så roligt att få träffa alla också då jag inte träffat dom på länge, så en superfredag. Efter det satte vi oss i soffan framför idol med lite choklad och popcorn som efterrätt. Tror vi åkte hem strax innan elva, och se på fan - jag somnade inte!! På min lunchrast såg jag till att vila just i syftet att jag skulle klara av att hålla mig vaken, och det funkade!