Sanna Öhman -

12:30:53 |

Sol och show.

Allmänt

Såhär såg det ut på våran balkong för två dagar sen då solen gick upp, superfint!

Vi har all inclusive och buffén där vi ätit alla måltider på än så länge är så jäääävla stor. Nu har man äntligen börjat hitta lite och fått några favoriter!

Är verkligen superfint här! Än så länge har vi bara hängt på stranden nedanför hotellet, men vi har planerat några utflykter så det ska bli väldigt kul! I förrgår bjöd dom upp på mexikansk mat och dans i ett sorts öppet tält med sittplatser vid poolen. Dom spelade däremot väldigt hög musik så som ni ser på sista bilden var Josef lite missnöjd 😂

På eftermiddag skulle vi träna jag, Sami och hans pappa. På vägen till gymmet såg vi vad som såg ut att vara tvättbjörnar, ca 10 st! Dom var fett söta men hann bli jätterädd för Samis pappa höll i en påse och var inte så att vi prasslade med den eller så utan vi gick bara förbi som vanligt och först var vi en bit ifrån men då dom fick syn på påsen jävlar vad dom sprang mot Samis pappa, visste inte om dom skulle attackera eller vad som hände men visade sig att dom trodde det var mat där i så allt dom ville var att Halim skulle mata dom!

Vilken söt bild på mig och Sami, men var den enda som fanns! I förrgår på kvällen skulle dom bjuda upp på show inne i teatern där temat var ”Michael Jackson” och den var så sjukt bra, mycket bättre än vad vi trodde! Han som då låtsades vara Michael var extreeemt duktig, han har lagt ner mycket timmar på det här! Alltifrån hur han dansade, hur han rörde sig med varje del av kroppen, till och med varje liten rörelse i fingrarna, allt var on point. Sen hade dom sminkat han och fixat håret så det var hur likt som helst. Vi sa att det var som att Michael Jackson hade rest sig ur graven för en sista spelning. Det var riktigt riktigt bra, och bakgrundsdansarna var också helt fantastiska!

Igår vaknade jag och Sami ganska tidigt så vi började dagen med en springtur på stranden. Var sjukt jobbigt samtidigt som det var väldigt härligt! Efter det gick vi till rummet, sköljde av oss, böt om och sen mötte vi upp dom andra för att gå och äta frukost. Efter det blev det strandhäng med lite paus för lunch och Uno.

Underbara dagar! Då klockan var fem drog jag och Sami till gymmet för ett snabbt pass!

Igår eftermiddag gick jag och Sami till lobbyn lite tidigare än dom andra för att hinna med att ta en drink. Vi hittade en jättemysig bar där dom spelade skön musik, var en väldigt avslappnad miljö så var riktigt mysigt.

Dom två första bilderna var lite detaljer inne från buffén. Än så länge har vi bara ätit där, vi har tänkt boka in en massa restauranger här på resorten men allt har vart så fullbokat så har inte blivit ännu! Utöver att dom har extremt många olika maträtter så har dom även hur många olika efterrätter som helst, och igår hade dom chokladmousse så blev överlycklig, mina vänner vet hur mycket jag älskar chokladmousse. Går verkligen lös på maten här borta, äter en massa efterrätter/glass varje måltid. Samis familj har nu insett hur mycket jag äskar fika, vilket är mycket. Har hunnit bli kallad för både fika- och soldyrkare vilket stämmer till 100%!

Efter middagen gick vi och kollade på en trolleri show inne i teatern! Vi såg hela men måste få säga att den var riktigt dålig! MJ showen dagen innan var mycket bättre, vi funderar till och med på att titta på den igen på söndag!