Sanna Öhman -

07:06:59 |

Midsommar.

Allmänt

Midsommar började vi på stugan. Det var jag, Sami, mamma och pappa, två anda par av deras vänner, Celia och hennes kompis Nalle och vår kusin Omar! Vi började med lite dryck, tilltugg och Sangria som mamma gjort. Sen har vi alltid som tradition att köra lekar/tävlingar så blev två stycken innan det var dags för mat! Mamma gör alltid hur många olika rätter som helst, är så jäkla gott!! Längtar alltid till midsommar pga mammas mat! Efter maten körde vi en till lek och sen var det dags för efterrätt. Den åts på altanen under tak då det började spöregna! Vid nio drog jag och Sami vidare till Hortlax dit vi var bjudna till Tove och Ante! Där var bland annat Lulle, Elin WL, Sofia och Sanna så det var kul! Tror jag och Sami drog vid tolv efter en riktigt trevlig kväll! Så nöjda över midsommar då vi lade oss för att sova!

00:25:00 |

Fullt upp.

Allmänt

I torsdags efter ett lite längre jobbpass så var jag med Sanna! Hon har flyttat ut till sin pappas stuga på Havsbadet där hon har sitt egna lilla hus så där hängde vi hela kvällen! Blev en liten roadtrip in till stan för att köpa godis på Hemmakväll! 10/10!

Ska skriva om midsommar i ett annat inlägg! Men i lördags då vi vaknade upp blev det en riktig gofrukost. Sami var pyttelite bakis, och jag var mest trött, så blev baguetter som vanligt och sen en massa gott fika! Vi hängde hos mig nästan hela dagen fram tills vi var bjudna på middag hos mamma och pappa tillsammans med Celia och Kim. MUMS. Efter det köpte vi godis från Hemmakväll, tog in min Apple TV till sovrummet, och där tittade vi på A star is born i sängen, så mysigt!!

I söndags åt vi samma frukost, mös på, Sami jobbade och sen på kvällen tittade vi klart på Chernobyl, riktigt riktigt bra serie! Efter det åkte Sami hem så åkte jag till stugan och åt rester från midsommar och sedan en rabarberpaj mamma bakat!

I måndags efter jobb och ett litet löppass på gymmet blev det att hämta upp Sami, handla och sedan åka till Willes föräldrar där han och Lina var! Efter ett tag kom Samis kompis AP och hans tjej dit som har vart hemma i helgen som jag aldrig träffat förr! Vi grillade hamburgare och åt efterrätt, var hur trevligt som helst! Älskar sånt här!

Idag har jag haft fullt upp! Jobbade till 18, åkte till Blåsmark och lämnade en klänning som ska sys upp tills i helgen då jag åker till Stockholm eftersom Moa W ska gifta sig! Sen blev det ett gympass där jag stötre på Sara och Sara så blev lite surr där! Har sen dess betalat räkningar, tvättat en massa, planerat lite inför Stockholm och fixat en massa. Nu är klockan alldeles för mycket så dags att sova så jag orkar med allt jag måste göra imorgon!

16:29:35 |

Faded french med glitter.

Allmänt

Mina naglar jag gjorde förra veckan!

I måndags cyklade jag till jobbet, och efter jobbet cyklade jag till stugan och hälsade på mamma och pappa! Var extremt trött då det är sjukt mycket på jobbet i veckan, så blev en PN på två timmar! Vaknade lagom till då mamma lagat middag så blev att jag åt där! Tror jag cyklade hem kring 21, blev ca 18/19km på cykel den dagen så det fick bli min träning!

Igår efter jobbet blev det blodpalt hos farmor, älskar!! Var riktigt sliten igår med så åkte till mamma och pappas hus och tog en PN där innan jag drog till gymmet för en snabbt pass!

Idag jobbar jag extra 8-18 eftersom det börjar bli mycket folk nu inför midsommar! Känner att det lär bli en PN igen då jag kommer hem för tar verkligen på krafterna att jobba den här veckan, extremt mycket av varenda sak på jobbet - ordrar, kunder, varor, posten osv. Ska bli skönt på fredag för då är jag ledig!

19:34:00 |

Sol, bad och födelsedag.

Allmänt

Jääävlar vilket magiskt väder i helgen!!! Slutade 17 i fredags, var inte taggad på gym, Sami skrev och frågade om vi inte skulle springa ute på grisan då det var så fint väder så det lät väldigt mycket roligare än det jag tänkt, så blev att vi sprang 5km där! Var tufft, men så härligt att vara ute! Efter det åkte vi till mig, duschade, åt middag i form av kebab och sen landade vi i soffan och började titta på Chernobyl! Riktigt bra serie, är så intressant så tips tips!

I lördags var det också så fint väder, och kände inte för att sitta inne och äta middag sen efter jobbet så hörde av mig till mamma om jag och Sami fick komma och äta middag med dom på stugan vilket vi givetvis fick. Dom grillade och det var så jääävla gott, extra gott då det var så magiskt ute. Blev lite tacochips, sweet chili och creme fraiche som snacks innan, och jordgubbar, grädde, glass och små maränger till efterrätt! DRÖM.

På söndagar brukar det alltid vara jag som väcker Sami, men igår var det han som väckte mig, 6.30, efter att ha vart vaken i en timme! Så då började vi dagen med att springa 3.5km på grisan och köra lite snabbt på utegymmet innan vi åkte till mig, duschade, åkte och handlade, åkte till mig och förberedde allt innan vi drog till hamnen. Klockan 10 slog vi oss ner vid vattnet för att äta frukost. Så himla härligt! Vi blev där i 3,5 timmar så blev fullt med solning och Sami som tog sitt första dopp! Då klockan var halv två köpte vi mjukglass, åkte till mig och duschade/fixade oss innan det blev att handla igen och hämta lite saker på caféet. Samis lillebror Josef fyllde nio år så eftermiddagen spenderades hemma hos dom! Hans storasyster Sabrina var också hemma och har aldrig träffat henne förut så det var superkul! Vi grillade hamburgare, åt en maaaaassa fika, busade med Josef som är förjävla rolig, öppnade presenter och sen tog vi en promenad till vattnet vid Nolia där det blev att Josef tog sitt första dopp! Tror vi åkte till mig strax innan sju efter en riktigt bra eftermiddag hos Abbads! Hos mig blev det mer snacks, och Chernobyl. Skjutsade hem Sami relativt tidigt och kände mig inte supertrött så då åkte jag och hälsade på mamma på stugan en snabbis, men efter det åkte jag hem och sov! Vilken kanonhelg hörrni!!

12:46:00 |

13 juni.

Allmänt

En dag förra veckan cyklade jag förbi jobbet efter jag gymmat och köpte med mig lite jordgubbar och kvarg hem! Gött.

I söndags då Sami jobbat blev det att vi köpte med pizzor hem från det nya stället i stan, kommer inte riktigt ihåg vad det hette, men tillhör Nodo i alla fall. Tog en pizza med buffelmozarella, picklad lök och ruccola, var faktiskt väldigt bra! Sen blev det mys resten av kvällen!

I måndags sprang jag 5km och sen tog jag det lugnt hemma resten av kvällen. Dagen efter var det tänkt att jag skulle köra ben, och frågade om Emma ville följa men hon kunde inte så då ställde jag också in. Har man dålig motivation till gymmet krävs det inte mycket för att ställa in ett pass! Så istället cyklade jag hem, var med Elin och åt sushi! Mycket roligare!!

Igår blev det en date på Ekbergs med pojken min då han slutade jobba. Vi hann även förbi en sväng på Lekia för att spana presenter till Josef som fyller år på söndag! Då Sami åkte och tränade så handlade jag inför middagen! Blev kebab då Sami var så himla sugen på det! 👌👌 Sen blev det mys mys mys framför en film! Har alltid ett täcke i soffan och är så skönt att gosa in sig under det!!

09:51:29 |

Middagsgäster.

Allmänt

Gud vilken trevlig och rolig lördagkväll! Jag och Sami hade bjudit över Lina och Wille på trerätters, vin och spel! Vi började med en fördrink i soffan innan det var dags att fixa det sista med förrätten. Sami stod för förrätt och varmrätt åsså hade jag fixat efterrätten. Var två olika sorters bruchetta och båda var så goda!! Åt hur många som helst! Lina och Wille hade också med sig lite vin så blev en paus i soffan med lite dryck innan vi fortsatte med varmrätten! Hemgjorda strips i fritös, entrecote, pepparsås och fyllda tomater bestod den av och det var magiskt!! Vi alla blev väldigt mätta efter det så då passade vi på att spela lite spel innan efterrätten! Rita, Gissa som var riktigt roligt, speciellt då Sami suger på att rita. Sen blev det lite Brainstorm också innan vi tog efterrätten i vardagsrummet. Allt var verkligen riktigt gott, och hade verkligen en så rolig kväll! Vi sa att detta måste vi verkligen göra om! Så mysigt!

10:42:00 |

Sommar!

Allmänt

I onsdags var jag ledig så gjorde allt det vanliga, och då Sami slutade möttes vi upp på Espresso!  Vi var där ett bra tag innan han drog på MMA och jag åkte och handlade och fixade middagen! Blev pesto med kyckling, precis som sist! Sami tog med sig bröd från caféet så allt var riktigt riktigt gott!

I torsdags var vi båda lediga, och var kanonväder så vi började dagen med att springa 3.5km på grisan varav prova på utegymmet, som inte var så bra så blev mest lek där! Var så härligt att vara ute då det var så fint väder!!

Efter det åkte vi till mamma och pappa för att grilla och vara ute i solen! Blev hamburgare som satt riktigt bra i magen! Sen solade vi, lekte lite med en fotboll, tränade stå på händer, drack öl/cider och åt jordgubbar med glass. Var riktigt magiskt! Vi blev där nån timme innan vi åkte till Coop och köpte mjukglass! Sen spenderade vi kvällen framför tv:en!

I fredags jobbade jag och körde ett riktigt snabbt gympass efter det. Mötte sedan upp Sami utanför Coop köpte vi glass och middag som vi åt vid hamnen. Vi skrev en inköpslista med allt som vi behövde handla inför morgondagen eftersom vi skulle bjuda några på middag! Så då vi var färdiga med den och kände oss redo åkte vi och handlade allt! Var roligt att handla tillsammans! Efter det åkte vi till mig och började förbereda allt som gick, och helt plötsligt var klockan mycket så då var det bara att skjutsa hem Sami och sen lägga sig och sova!

11:55:33 |

Nelly.

Allmänt

Som ni ser beställde jag hem en hel del saker förra veckan, var två olika bikinisar + en bikini överdel, en jeansjacka, skor och en jeanskjol. sen Beställde jag bikinisarna i en massa olika storlekar också då jag alltid brukar ha olika, så därför ser det ut att vara extra mycket!

Men i slutändan blir det att behålla den vita bikinin, leopardöverdelen och skorna! Är som sugen på att behålla den orangea bikinitoppen, men vet jag inte kommer använda den på stranden.. sen satt jeanskjolen för tight runt magen men alldeles för löst precis under rumpan Jeansjackan var jag osäker över, men har redan en som jag tycker har finare färg, den är bara lite tight, så kan ha den ändå. Försöker tänka lite ekonomiskt i alla fall, har ju ändå kvar att beställa hem en brudtärneklänning också!

12:32:58 |

Bio.

Allmänt

I fredags blev det riktigt lugnt. Slutade 17, åkte och tränade, hämtade ut ett paket från Nelly och sen åkte jag hem och spenderade kvällen ensam! Provade alla sakerna som jag ska visa i ett annat inlägg, men ska skicka tillbaka det mesta. Sen gosade jag ner mig i soffan med ett täcke och ringde till Patricia på FaceTime! Blev ett 50 min långt samtal, var så mysigt!!! Saknar henne! Sen såg jag serier resten av kvällen!

På lördagen jobbade jag till 15, sen blev det lite spinning! På kvällen gick jag och Sami på bio och såg John Wick! Lyckades såklart somna, men var under en massa fightingscener och jag vaknade upp till slutet av filmen, så missade ingenting viktigt! Den var bra, men dom tidigare filmerna är bättre!

Var fint väder då vi vaknade på söndagen så då tog vi min cykel och cyklade till Espresso där vi tog en kaffe och bulla. Efter det drog vi vidare till Kvantum där vi köpte mer frukost! Vid halv tolv skjutsade jag Sami till jobbet som alltid, och efter det blev det att klippa farmor! Då vi var klara med det så skulle jag och hämta pappa på flygplatsen i Skellefteå så det slutade med att farmor också följde med på det! Var väldigt trevligt med sällskap, tiden gick sjukt fort, hon är så gullig min farmor!!

Väl i Piteå igen så blev det middag på Big Boy för mig och Sami! Standard! Sami har en specialbeställning han alltid gör och den här gången behövde han inte ens säga något då han i kassan hann säga det före han! 😂 Stammisar!

Sen blev det att handla mer snacks innan vi såg film hos mig! Som vanligt på söndagar! Mys mys mys.